Бронювання військовозобов’язаних: роз’яснення щодо порядку та критеріїв визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період
Від 27 січня 2023 року вступила в дію Постанова Кабінету Міністрів України № 76 “Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час”.
Так, документом затверджено Порядок бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану й Порядок та критерії визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
З метою організації роботи щодо визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період згідно з Порядком та критеріями інформуємо про наступне:
Відповідно до пункту 8 Порядку підприємства, установи і організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, подають список військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час до центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської військової/військово-цивільної адміністрації (у разі її утворення), на території юрисдикції якої вони розташовані.
Список подається за формою згідно з додатком 1 в паперовій та/або електронній формі разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2.
В обґрунтуванні зазначається:
Дата прийняття і номер рішення центрального органу виконавчої влади, іншого державного органу, органу державного управління, юрисдикція якого поширюється на всю територію України (за відповідною сферою управління та галуззю національної економіки), або обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, або обласної, Київської та Севастопольської міських військових/військово-цивільних адміністрацій (у разі їх утворення) про визначення підприємства, установи і організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період або рішення МЗС чи Секретаріату Кабінету Міністрів України про затвердження переліку таких підприємств.
Інформація про відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документом.
Згідно з підпунктом 4 пункту 2 Порядку та критеріїв, критерії, за якими здійснюється визначення підприємства, яке має важливе значення для галузі національної економіки чи задоволення потреб територіальної громади, встановлюються органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, за сферою їх управління чи галуззю національної економіки або обласною, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, або обласною, Київською та Севастопольською міськими військовими/військово-цивільними адміністраціями (у разі їх утворення) з урахуванням потреб територіальної громади.
Щодо підтвердження окремих показників стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами (підпункти 1 та 5 пункту 2 Порядку та критеріїв).
За інформацією ДПС з метою організації виконання вимог Порядку і критеріїв в межах повноважень, покладених на податкові органи в частині підтвердження окремих показників стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами, головним управлінням ДПС в областях та місті Києві, Міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків рекомендовано надавати інформацію про загальну суму нарахованих та сплачених до зведеного бюджету податків, зборів, платежів:
-
за платником в цілому по Україні;
-
за період, який розпочинається 01.01.2022 і закінчується 31.12.2022.
У разі необхідності підтвердження для платників показника “утримано” слід використовувати показник графи 4а додатку 4ДФ Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.
Стосовно розрахунку середньої заробітної плати застрахованих осіб- працівників на підприємстві за останній календарний квартал (підпункт 6 пункту 2 Порядку і критеріїв).
У пункті 2 Порядку і критеріїв визначено, що розмір середньої заробітної плати застрахованих осіб-працівників на підприємстві за останній календарний квартал становить не менше розміру середньої заробітної плати у регіоні за IV квартал 2021 р. (відповідно до даних Держстату), що підтверджується довідкою, наданою підприємством.
Відповідно до пункту 4.1.2 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5, середня заробітна плата на одного працівника в еквіваленті повної зайнятості, визначається діленням суми нарахованого фонду оплати праці найманих працівників (штатних та позаштатних) на їхню середню кількість в еквіваленті повної зайнятості за відповідний період.
Департамент культури та інформаційної політики ЗОВА