В облдержадміністрації відповіли на найпоширеніші питання людини, яка хоче щепитися
Сьогодні ранковий брифінг щодо ситуації з поширення коронавірусного захворювання традиційно провів директор Департаменту охорони здоров’я Олексій Кулинич. Він відповів на найпоширеніші питання, які можуть виникнути у людини, яка хоче щепитися.
- Якщо вам відмовили у вакцинації проти COVID-19 через відсутність декларації із сімейним лікарем, то хочу зазначити, що декларація із сімейним лікарем не є обов'язковою для проведення щеплення від COVID-19, її відсутність не є підставою, щоб вам відмовили у вакцинації. Втім, її наявність значно прискорює внесення даних про ваше щеплення до електронної системи охорони здоров'я. Якщо у вас немає декларації із сімейним лікарем, просто візьміть із собою на щеплення паспорт та індивідуальний податковий номер. Якщо ж вам відмовили через те, що попереднє щеплення зроблене в іншому закладі, то знайте, що отримати наступну дозу вакцини можна в будь-якому пункті чи центрі вакцинації в будь-якому куточку України, незалежно від того, де ви робили перше щеплення. Переглянути актуальний перелік пунктів щеплення і центрів масової вакцинації та обрати найближчий можна за посиланням vaccination.covid19.gov.ua/list,- поінформува очільник Департаменту.
Також Олексій Кулинич розповів, що відсутність конкретної вакцини також не може бути причиною відмови у щепленні. Комбінування вакцин проти COVID-19 є цілком безпечним та ефективним. Якщо конкретна вакцина наразі недоступна, або на першу дозу у вас сталася важка реакція, можливе використання вакцин різного типу для першої, другої та наступних доз та введення за такими схемами:
-
Інактивовані вакцини (CoronaVac/Sinovac) + векторні (AstraZeneca) або мРНК (Pfizer, Moderna);
-
Векторні вакцини (AstraZeneca) + мРНК-вакцини (Pfizer, Moderna);
-
мРНК-вакцини (Pfizer, Moderna) + векторні вакцини (AstraZeneca).
Кожна вакцина проти COVID-19 містить визначену кількість доз, яка розрахована на певну кількість людей. У кожному флаконі вакцини Moderna – 10 доз для первинної серії, 20 доз для бустеру. Кожен флакон AstraZeneca (Covishield) містить 10 доз вакцини. Вакцину Comirnaty/Pfizer перед введенням необхідно розвести. Після розведення флакон цієї вакцини містить 6 доз. Вакцина СoronaVac – однодозна.
Якщо всю вакцину з відкритого флакону не використали в дозволений термін, залишкові дози утилізують. Щоб усі верстви населення по всіи? краі?ні могли своєчасно та зручно щепитися, Міністерство охорони здоров’я повідомило, що якщо під час щеплення вакциною Moderna немає 10 осіб, аби використати повнии? флакон, допускається вакцинація мінімум 6 осіб з одного флакону. Тож охочі щепитись можуть це зробити, навіть якщо є ризик того, що може залишитися кілька невикористаних доз.
- Можливо, вам відмовили у вакцинації через недостатню кількість охочих вакцинуватися у якомусь центрі вакцинації чи пункті щеплення, аби запобігти утилізації. У такому випадку: ви можете вакцинуватися вакциною СoronaVac від Sinovac Biotech, яка містить 1 дозу у флаконі. Ви можете залишити свої дані, щоб вас внесли в списки охочих вакцинуватися конкретною вакциною. Коли набереться достатня кількість людей – вам повідомлять та запросять на вакцинацію. Аби не чекати, ви можете вакцинуватися будь-якою іншою доступною вакциною проти COVID-19. Міксування вакцин дозволене і є цілком безпечним. Наголошую, що найважливішим є те, щоб кожний українець отримав захист від коронавірусної хвороби – вакцину! - зазначив Олексій Кулинич.
Ще одним дуже поширеним запитанням є - ваші дані про вакцинацію не відображаються або відображаються з помилками? Очільник Департаменту охорони здоров’я розповів, якщо в додатку “Дія” ваші дані про вакцинацію не відображаються – потрібно трохи зачекати, можливо, послуги у застосунку оновлюються. Наступним кроком треба переконатися, що ви використовуєте останню версію “Дії”. Якщо ні – то оновіть додаток. Якщо це не допомогло – напишіть в службу підтримки додатку. Перед тим, як звертатися до технічної підтримки, Олексій Кулинич радить переглянути найбільш поширені проблеми з генеруванням сертифікатів у “Дії” та алгоритми їх усунення.
У випадку, коли ваші дані некоректно відображаються в електронній системі охорони здоров’я, необхідно звернутися до свого сімейного лікаря, або до лікаря, що проводив вакцинацію і вносив ваші дані в цю систему. Вони перевірять правильність внесених у реєстр даних.
- Зіткнулися з непрофесійною поведінкою медичного персоналу під час вакцинації? Нам дуже шкода, що трапилася така неприємна ситуація. Якщо ви зіткнулися з непрофесійною поведінкою медичного персоналу під час вакцинації проти COVID-19 – будь ласка, повідомте про це адміністрацію медзакладу, де вам проводили щеплення. Також ви можете звернутися до департаменту охорони здоров'я регіону чи в контакт-центр МОЗ з питань COVID-19 за телефоном 0 800 60 20 19, - зазначив Олексій Валерійович.
Якщо у вас виникли ще якісь запитання або проблеми, звертайтеся до регіональних департаментів охорони здоров’я, контакти цих органів можна знайти за посилінням: https://moz.gov.ua/regionalni-upravlinnja.
За матеріалами ЗОДА